Baby Now

2009021622:42

 

Baby Now

親愛的 就趁現在

 

Am I lost?

我迷失了?

Sent too far away...

被離的太遠了...

Or will my baby

come running back to play?

還是親愛的你要趕回來?

Is my conscience

 required to stay?

我該耐住性子?

Or can we just go home

so we can work this thing out?

還是乾脆我們就回家

把這事兒搞定?

Oh baby now.

親愛的 就是現在

 

Is there so much harm

in cutting the chase?

開門見山,切中要害,會很傷嗎?

You've never been so loved

--so wildly appraised

你不曾如此被愛,

被我這樣粗亂地評價

So bold, so young,

 with such an eager gaze

如此放肆,如此幼稚,

這般熱切地凝視著

Oh, how I want you baby

我多想擁有你啊,親愛的

Let me count the ways?

你知道我有多渴望你嗎?

Oh baby now.

親愛的

 

Am I lost?

我迷失了?

Have we pushed this too far?

我們的情況會不會太超過了?

Lost into experience...

難以擺脫經驗的束縛...

Now I don't know

 where home is, baby.

如今我分不清

何處是歸途,親愛的

Oh baby now.

就趁現在 親愛的

 

主唱:Nichole Alden

翻譯: 我自己翻譯的

 

這是哈雷機車最新的廣告歌

給人有種慵懶的感覺 非常動聽

原本要 阿詩瑪翻譯 但她說

想要聽懂英文歌

自己要學習翻譯

才有進步的空間

 

如果翻譯有錯

懇請不吝指正

 

 ( http://www.myspace.com/aldenmusic )

 

( http://www.youtube.com/watch?v=kjIdLSv66_o )

 

好希望彭佳慧 能翻唱這首歌